A digitális marketing csatornáinak bemutatása körében az utolsó három cikk arról szól, hogy a digitális nem azonos a számítógéppel, hiszen folyamatosan növekszik az okoseszközök száma, illetve azon fogyasztott tartalmak mennyisége, tehát ezzel a marketingcsatornával is érdemes behatóan foglalkozni.
A felnőtt lakosság körében a mobilpenetráció, vagyis az egy főre eső mobiltelefon-előfizetések aránya már évekkel korábban átlépte a 100%-ot, tehát összességében átlagosan egy ember több előfizetéssel rendelkezik. A korszerű marketingeszközökkel történő eléréssel összefüggésben a következő lépcsőfokot az okostelefon/tablet használatának berobbanása, illetve ezeknek a netre történő tömeges csatlakozása jelentette mind globálisan, mind az egyes térségek vonatkozásában. A felnőttek, illetve a 18 év alatti fiatalok körében néhány százalékra tehető azoknak az aránya, akik nem okostelefont használnak.
Hootsuite Digital in 2018 in Eastern Europe felmérése azt mutatta, hogy az internetes forgalom 64%-a hagyományos számítógépen (asztali számítógép és laptop) keresztül zajlott, 33%-ot tett ki a mobiltelefonos felhasználás és 2%-ot tett ki a tablet jellegű eszközök adatforgalmának aránya. Az egyéb eszközök (p játékkonzol, okoseszköz) részesedése – bár jelentős növekedést mutat – a tehát minimálisnak tekinthető, az eszközök jellege és a töredékszintű részesedés miatt a marketing szempontjából irrelevánsnak tekinthetők. A két meghatározó platform esetében az adatforgalom dinamikája is figyelmet érdemel. A hagyományos számítástechnikai eszközök adatforgalma 16%-ot esett az előző évhez viszonyítva, miközben a mobiltelefonokon átmenő adatmennyiség 61%-os növekedést mutat, illetve a számítógépekkel közel azonos mértékű, 18%-os visszaesést mutat a tableten fogyasztott adatmennyiség.
Mi a mobil marketing?
Ez tehát egyértelműen azt jelenti, hogy a marketingtartalmak tervezése és gyártása során a hagyományos, PC-jellegű felületek mellett számításba kell venni mobileszközök technikai és használati sajátosságait. A fogyasztóit a korszerű szemlélet szerint bevonni kívánó cég tehát nemhogy nem dughatja homokba a fejét, hanem ki kell aknáznia a mobilmarketingben rejlő lehetőségeket. Az okoseszközök elterjedtsége, elérhetősége, illetve internetes hozzáférés révén a mobil marketing bármilyen más marketing eszköznél nagyobb potenciállal rendelkezik pontosan meghatározott célcsoportok esetében. A hirdetők személyre szabott üzeneteket tudnak eljuttatni, helyszíntől és időtől függő hirdetést jeleníthetnek meg vagy olyan interaktív formátumokat tudnak kialakítani, melyekkel egészen hatékony felhasználói elköteleződés érhető el. A mobileszköz mint eszköz és marketingcsatorna esetében is meghatározásra került egy 3P:
pervasive – folyamatosan jelen van (a mobileszköz gyakorlatilag mindig nálunk van)
personal – személyesség
proximity – közelség (emberek jól meghatározható kontextus és/vagy helyszín alapján érhetők el)
A fogyasztók – a munka mellett – az okoseszközükön játszanak, videót néznek, egyéb tartalmakat keresnek és kommunikálnak, ez tehát széles lehetőséget teremt a marketing számára.
A mobilmarketing azon technikák halmazát jelöli, ahol a hirdetők okostelefonon vagy tableten keresztül kommunikálnak. A meghatározás egyszerűnek tűnik, de sokféle csatornát felölel: SMS, push üzenetek, applikáción belüli hirdetések, QR kód, dedikált alkalmazás vagy játék és a reszponzív honlap.
Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.
A CÉGBARÁT Program egy kommunikációs közösség kialakítását és tagjainak marketingtudatosságának megerősítését célozza meg. Ennek keretében az e téren is hátrányos helyzetű mikrovállalkozások a számukra kialakított módszertan segítségével, illetve egymástól is tanulva a saját igényeiknek és lehetőségeiknek megfelelő egyéni marketing-mixet, illetve új üzleti kapcsolatokat építhetnek. A Program elsősorban a Közép-Dunántúli Régió és Zala megye területét kívánja ellátni, de természetesen lehetőség van Magyarország más területeiről is jelentkezni, csatlakozni.
—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.
CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.
A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)
Ajánlott oldalak:
Trendek a mobileszközök piacán
Újabb startisztika a magyarországi digitalizációról
Abszolút többséget szerzett magának a digitalizáció
—
Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom