Webes célközönség

A CÉGBARÁT cikksorozata ez alkalommal elidőz egy kicsit annál a kérdésnél, hogy mit is kell tudni a webes célközönségről.

A célközönség voltaképpen azon emberek összessége, amelyeket potenciális vevőnek, megrendelőnek tekintenek a profil alapján.

A célközönséget mindenképpen le kell szűkíteni annak érdekében, hogy hatékony marketinget lehessen folytatni. Ha túl tágra szabjuk, akkor nem lehet elég célzott marketinget kialakítani és sok fáradozást kidobunk az ablakon.

A profiltevékenység szempontjából a következő jellemzőket kell általában átgondolni: férfi/nő, kor, külföld/belföld, régiók, családi helyzet, végzettség, érdeklődési kör, technikai adottságok, mely csoportok kizártak eleve.

Példának okáért a bútorrestaurálási profil célközönsége lehet: budapesti, egyedülálló, anyagilag jobban szituált 30 év feletti férfiak és nők, akik érettségizettek és felsőfokú és a lakberendezés iránt érdeklődnek, jobbára asztali gépet és mobiltelefont használnak. A kisnyugdíjasok és a 30 év alatti korosztály biztos kizárva.

Arra figyelni kell, hogy a célközönség se túl szűk, se túl tág ne legyen, mert mindegyik esetén a megélhetés kerül veszélybe.

Ha a célközönség megvan, attól az még nem vevő, megrendelő feltétlenül. A marketingszempontú portál feladata az, hogy az érdeklődőt vevővé, megrendelővé tegye.

A megfelelő hirdetésünk hatására az érdeklődő látogatóként landol a portálon és megkezdi a tájékozódást. A látogatók roppant rövid idő alatt döntést hoznak arról, hogy maradnak-e a portálon. Kbt. fél perc után már képesek elhagyni a portált, ha nem alakul ki bennünk az az összérzés: jó helyre érkeztek. Éppen ezért a főoldalnak és a portál alapstruktúrájának nagyon-de-nagyon bizalomkeltőnek kell lennie. Minden betoppanó érdeklődő, látogató értékes, a döntési magatartásukat érdemes vizsgálni.

Erre szolgál az Analytics, a Google olyan ingyenes weboldala, amelyen a honlap látogatási statisztikai adatai követhetőek nyomon. A beható elemzések a sikeresebb reklámteévkenységet segítik. Mutatja, hogy a látogató honnan kattintott a portálra, mennyi idő töltenek el ott, földrajzilag hol helyezkednek el. Nyolcvannál több különböző, testre szabható riport kérhető le, melyek óránként frissülnek. 2007-től magyarul is elérhető a program.

A sikeres marketingtevénység három elemből áll: szegmentálás, pozicionálás és targetálás. A szegmentálás a potenciális vevői kör meghatározását jelenti. A pozícionálással a piacon való azon versenyelőnyi ismérveket gyűjti össze, amelyek arra alkalmasak, hogy a potenciális vevők el tudják a konkurencia termékeitől az adott terméket különíteni. A targetálás mindazon beállítások összessége, amelyek meghatározzák, hogy a hirdetés mikor jelenjen meg.

Ha tehát a profilt és a célközönséget megfelelően meghatározzák, az már fél siker a végcél, a konverzió (végcél) elérése érdekében.

—–

A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.

CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.

A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)

Kapcsolódó oldal:  Domain-név

(X)